Livet på Sjövik

Promenad i dimman


Hej! Igår på Idrott och friluftsliv så gick vi på promenad med L-blocket. Jag minns inte vad spåret hette som vi gick på. Några sprang, en del joggade och andra gick istället. Jag gick tillsammans med några kompisar. 🙂

Det var tjockt med dimma, så man såg knappt. När vi gick tillbaka till skolan igen hade vi möte i kapellet. Varje tisdag och torsdag är det nån klass som uppträder. Musik linjen sjöng acapella med låten ”Karlsson satt fast med foten i en potta”
Efter låten sjöng en finländare en finlandssvenskt låt och de spelade gitarr, flöjt och dragspel. Jag gillade deras uppträdande.

Finska gillar jag. Många skrattade för finlandssvenska och jag skrattade för jag förstod vad de sjöng. ^-^

Kl 10 fika. Efter fikat hade vi lång rast till lunchen. Jag gjorde klart med min serietidning ​Bibelgänget​ 😉
kl 12 lunch. Efter lunchen hade vi livskunskap. Miljön och ecomat pratade vi. Jag gillar mina lärare. Dem är så roliga och lär oss bra saker. 🙂

Grupp 1 hade träslöjd på eftermiddagen medan de andra städade. Igår kväll hade jag jätte roligt med klassen igen.  Haha! 😀 Vi hörs♡
kram från Ellen

Postat med WordPress för Android

Söta ord från dej!

