Livet på Sjövik

19/9-2014


Hejsan! I fredags på musiken fick vi lära oss ackorden E. Jag är rätt så van och spela olika ackorden. Men E eller F är det sällan som jag spelar låtar till. Mest är det C D G A och B, eller Bb Eller Fm, Cm Dm Gm Am osv.

Vi spelade med låten Johnny B. Goode av Chuck Berry. Det gick bra. Sedan spelade vi med låten Tom Dooley. Jag ville testa sjunga den låten. Vår lärare var bredvid mej som stöd.. Det var mycket amerikanska slangord som jag inte förstod hur man skulle sjunga. ^^

wpid-img_20140919_173931.jpg

Därefter hade vi musiklyssning. Vi spelade upp låtar via mobilen och lyssnade på låtarna.  Om man lyssnar på en låt, så kan man få en känsla, vad låten handlar om.

En låt som vi lyssnade tänkte jag på några som stod på ett högt hus och spelade band. En annan låt tänkte jag på en anka. Haha! 😀 Det var en instrument i en låt som jag fnissade åt. 😉

Kl 10 fika. Efter fikat hade vi media. Vi kollade på en film som heter The Animal. Någon som har sätt den? Jag tyckte att vissa scener var rolig, Vi ska fortsätta och se den nästa fredag.

kl 11:40 åt vi lunch. Efter lunchen hämtade vi våra packningar. Min tåg-biljett strulade för mej under veckan. Men jag fick sms-biljetten innan kl 8:30 i fredags. Två sms. Ena som jag ska åka från skolan med, den andra ska jag ha mej till skolan. 🙂

Ha de så fint!  ♥

kram från Ellen

Söta ord från dej!

