Gemenskapsdag 2014


Hejsan!! Idag hade vi Gemenskapsdag 2014 på Sjövik. Vi var 9 olika grupper som gjorde olika saker. De första som jag gjorde är att vara sy, från textilen, med de andra. Jag vet fortfarande vad de heter.. 😛  På bild och form, så gjorde vi hjärtan av lera.

Kl 10 fika. Efter fikat så hade vi nån lek från vår idrottshall. Målet med denna dag är att få möta andra elever från skolan. Jag tyckte att de var rörigt… :/ Tur att en stödpersonal var med.

På sjövik har vi ett eget biograf. Vi kollade på en film.. Minns inte var den heter. Men de handlade om en norrman som åkte i Atlanten med sina kamrater mera än 100 dagar.
Vi hälsade på timmerutbildningen. För att se hur de jobbade.

Kort information om den dagen. Jag filmade lite snabbt på Instagram. 🙂 Bra va? Nu får ni höra mej, hur jag låter också!

kl 12 lunch. Det var skönt att ha rast. 🙂
Efter rasten hade vi musik övervåningen i Matsalen. Vi sjöng några låtar, som är känd från Sjövik.
På hemkunskapen gjorde vi lite kanelbullar och på skolans bibliotek hade vi ett upp gift. Vi skulle skriva av olika meningar från olika böcker, så det blev en berättelse. Olika lag.
Det sista vi hade idag, spexade vi framför kameran från gula huset i Sjövik. Det var de roligaste jag visste. 😀

934812_1491596984421427_6570266955306099356_n

Kl 15 åt vi bullarna och sjöng de låtarna som vi hade. Dagen var ganska bra. Men jag gillar helst när det är sånt, fast det är bara sin klass. För mycket nya intryck på samma gång blir rörigt för mej.. Så fungerar jag.

Nu vet man vilka andra elever är, från olika program.. Känner ingen av de andra programmen. Känner bara från L-blocket, några från Steget. Men Musiklivet känner jag bara lärarna. 🙂

Hoppas att ni har haft det bara fint.
kram från Ellen ❤

2 thoughts on “Gemenskapsdag 2014

Söta ord från dej!

