Måndag igen, på Sjövik.


Hejsan! Idag så gick jag upp kl 6. Gjorde mej ordning. Kl 7:11 kom min buss till Uppsala. Den var försenad till Uppsala. För det är vägbygge nu utanför stan. Jag kom till stationen ca 8:15. För min tåg kom 8:24. Jag hann med tåget. 🙂

Kl 10 åt vi fika. Det gör vi vare dag. Jag var så hungrig, för jag åt frukost så tidigt. Kl 10:30 hade vi svenska. Vi pratade om politik och om att rösta.

Jag ska rösta på söndag. Det är många som ska göra det i klassen. Vi fick veta att det kommer en ny tjej i klassen imorgon. Yey! Då blir vi 5 tjejer och 8 grabbar. Äntligen en till tjej. 😀

12 var det lunch. Vi åt Kokt torsk med äggsås och potatis. Det var ganska god.
En timmes lunch tog jag mest de lugnt. Kl 13 gick vi mot hemkunskapen. Vi gjorde pizza till kvar-helgen, som är den här helgen.

Jag kan inte stanna kvar på skolan denna helg, ska på 50 års fest för faster och ska rösta. Det blir en annan gång, som jag kan vara med. 🙂 Det är frivilligt att bo kvar en helg. Men vissa speciella datum ska man vara kvar.

Medan vi väntade på pizzorna så de inte ska bli för varma, så pratade vi om fiberbröd som är bra för magen. 🙂 När pizzorna var klara la vi in det i påsar. Kl 16 slutade vi för dagen. All mat som vi gör, fys in. När den kvar helgen är, så kan man bara mikra maten. 😀

Kl 17 middag.

Kl 19:30 blir de kvällsfika.  Vi hörs!

kram från Ellen

Söta ord från dej!

