9:e dagen på Sjövik ♥


Hej! Idag åkte L-blocket till ett ställe som heter Byängsudden. Vi umgås,  grillade korv, drack kaffe, te eller saft. En del fiskade också.  Vi hade de trevligt där.  🙂
20140904_084840
Kl  ca 10:30 kom vi tillbaka till Skolan igen.  Vi hade lång rast fram till lunch.  Jag ritade och surfade på mobilen.
Kl 12 bjöds de på soppa och mannagröts-pudding (tror jag) Gott var de. :3 Efter lunchen kl 13:40  hade några möte om jour. Hemmöte om vi ska hjälpa till ned disk osv på matsalen ibland.

Kl 14 hade vi livkunskap. Då pratade vi om alkohol och vad vi vill bli när vi blir äldre. De var kul. Våra lärare  är så roliga och lär oss så bra saker.

Kl 15 var  det hemteknik för en grupp. Och träslöjd för en annan grupp.  Det är varannan vecka. Grupp 1 som jag är i har städning idag och nästa har vi träslöjd.  Grupp 2 har städning nästa vecka.

Nu har man städat klart till rum.  Kl 17 middag.  Efter maten ska jag tvätta kläder för första gången i mitt liv. De blir intressant. 😉

Kl 19:30 kvällsfika som vanligt. Vi hörs♡♥
Kram från Ellen

Postat med WordPress för Android

One Reply to “9:e dagen på Sjövik ♥”

Söta ord från dej!

