Livet på Sjövik

7:e dagen på Sjövik♥


Hej!  Varje dag börjar lektionen kl 8:30. På draman hade vi övningar.  Vi satt i ring. Om en säger : Alla som har vita skor reser sig.  Då ska man fort byta plats. Så höll vi på.

20140901_175439

Vi gjorde en övning att vi skulle gå i takt runt i rummet.  Våra fröken slog i tagit med en liten trumma. 3 takt, och 4 takt.  Vi gjorde en övning där man ska gå olika saker till andra sidan av rummen.  Tex gå som en apa. 🙂

Vi hade avslappning och gjorde en berättelse.  ^-^ Jag gillar draman. De är så kul. Mina klasskamrater är så trevliga och så roliga. 😀

20140901_172324

Kl 9:45 hade vi samling i kapellet. Alla som går på Sjövik var där. En fröken läse en Tove Jansson bok- de osynliga barnet,  mumintrollet.

Kl 10 fika.  Efter fikat hade vi hälsa. Vi pratade om tandhygien. Kl 12 lunch. Nu i eftermiddag har jag svenska/matte och sista lektionen är de engelska.  Vi hörs!  🙂
Kram från Ellen

Postat med WordPress för Android

9 thoughts on “7:e dagen på Sjövik♥

  1. sv: Ja, tänk att få göra det i himlen, eller när han kommer 😀
    Fast jag tycker det är häftigt att han sände oss den heliga Anden för då kan ha redan bo i våra hjärtan.

    Ni gör så kul saker på er skola!

  2. sv: Hoppas det blir en kul höst-fest 🙂
    Haha, vissa saker gillar man bara inte. Jag gillar inte lever, räkor, senap, dressing och blodpudding. Vet inte om jag någonsin kommer lära mig gilla dessa saker. Oliver har jag börjat gilla men inte det där ovannämnda.

Söta ord från dej!

