Femte dagen på Sjövik


Hejsan alla! Idag så hade vi musik. Då pratade vi om puls, takt, noter, ackord osv, vad det är skillnaden. Vi pratade också vilka instrumenter so vi kan och kanske vill lära oss.

Jag kan spela keyboard och Piano på accord och gehör. Så sjunger jag också.
Vi testade olika instrumenter. En del kanske är ovan med att spela instrumenter. Så det är bra att man får testa. Vi spelade ”Broder jacob” Med ackord D. Jag kan det där. 🙂

10659215_1485059895075136_3263024112064063322_n

Kl 10 hade vi fika. Efter fikat så kollade vi på Sjöviks folkhögskola egna Bio sal! med filmen En oväntad vänskap – The Intouchables. Vi kollade bara en stund. Jag tyckte att filmen var rolig. Vi ska kolla mera på den nästa fredag. 🙂
Innan 12 så åt vi tidig lunch, eftersom många skulle ta tågen 12:41.

Jag, några Uppsalabor, Sala bor och nån västeråsare åkte samma tåg mot Uppsala. En del gick av från Sala. Och en del forsätter till Stockholm. Jag åkte till Uppsala,
På stationen väntade mamma och pappa med öppna armar! Jag har saknat min familj så mycket! ❤ ❤

Klassen L-blocket är så bra, tycker jag. Alla är så omtänksamma! Jag längtar efter att få lära känna alla. Lärarna, städpersonalen är så bra tycker jag.

Vi är 12 elever mellan 23 år till 19. Jag är äldst. 😀 Så det är kul! Jag längtar redan på måndag.  Att sova över gillar jag inte.. men jag klara av det 😛 Nu har man helg! Ska vila ut och umgås med familjen och djuren. Vi hörs! ❤

kram från Ellen

Söta ord från dej!

