Livet på Sjövik

Min tredje dag på Sjövik


Hej! I förmiddagen var vi från L-blocket på skolans strand. Vi gjorde cementoch skulle göra figurer av de. Först gjorde vi form av sanden. Hälsa lite vatten och cement  blandning. Jag tror att det hette så. Jag minns inte riktigt!  Innan den stelnar ska man lägga stenar osv på sin figur. Min ska bli en robot. Vi la plast och saker som ingen ska trampa på det.

2014-08-27 - 1Kl 10 fika.
Efter fikat fortsätter vi med uppgiften. Innan lunchen bytte vi om till vardagskläder. Innan dess hade vi arbetskläder som man inte är rädd över. :3
Kl 12 lunch.
Kl 13  hade vi engelska. Vi skrev lite om oss själva, så gott det går.
Svenska pratade vi mest
Och matte.
Kl 16 hade vi lite städ-information. För nästan varje onsdag ska vi städa. Vi är 2 grupper.
På boende ska vi åka till Avesta och handla. Tex tvål och så. Saker som vi har glömt bort att köpa. Jag ska köpa lite. 🙂
Kl 19:30 kvällsfika med klassen på boendet
Vi hörs!

kram från Ellen

Söta ord från dej!

