Andra dagen på Sjövik!


Hej! Sjöviks folkhögskola är miljövänliga. Vegetariskt mat 2 gånger om veckan. Eco mat. Yey! 🙂 Jag gillar min skola.I natt sov man bra.  Idag så hade vi drama. Vi gjorde några övningar tex av gruppen ska se hur lång man är. Man står på rad. Eller hur långt hår man har osv. Vi hade en lek som heter : Alla som gillar eller har. Om man har vita skor, ska man byta plats eller så. Det var kul.

2014-08-26 - 1Vi gjorde några andra övningar som jag gillade. Tex man säger sitt namn och nåt som man gillar. Tex Ellen lakrits osv. Man ska försöka komma ihåg det. Kvart i tio var det samling i skolans kapell. Några från de vanliga programmet sjöng.

Kl 10 fika. Vi hade hälsa efter fikat. Vi pratade vad hälsa är. Kl 12 var de lunch. Efter lunchen ska vi klassen åka till biblioteket i Avesta. Kärnämmen blir de efter. Tror att denna vecka blir mjukstart. Mkt information osv.

2014-08-26 - 1 (1)Idag har vi från L-blocket fått ett eger bibliotekets kort från Avesta Biblioteket. Vi åkte in med klassen efter lunchen. 🙂 Sjöviks folkhögskola ligger en min från Avesta. Jag lånade 4 serier böcker som heter Lou! Kl 17 blir det middag. Efter maten blir det nåt brännboll ute. Men jag orkar inte. Kanske jag ska titta på? Vi får se. Kl 18:30 kvällsfika i matsalen. Vi hörs imorgon! 

kram från Ellen

2 Replies to “Andra dagen på Sjövik!”

  1. Så kul du verkar ha där redan!
    Menade du skriva att folkhögskolan är en mil ifrån Avesta? Det står min. Säger bara så du vet och kan rätta till ifall du skrev fel 🙂

Söta ord från dej!

