Sparad i Livet på Sjövik

Min första skoldag, på Sjövik


Hej alla! Hur har ni det? Jag har de bra, men är såå trött. Vi har fått mycket information om saker på skolan, jag minns bara en del. Vilken tur att stödpersonalen är här med oss. Jag känner ingen på min klass, förutom mina lärare. Mina vänner Joel och Sandra kommer att börja på steget snart! Åh vad jag längtar att få träffa dem igen. Min första skoldag har gått ganska bra, men mycket nytt är det för alla nya 1:or. Men 2:or är det inte så nytt för dem. Ska bli kul och få lära känna de andra eleverna.

2014-08-25 - 1
Mitt rum och en del av skolan ♥

Sjöviks folkhögskola serverar god mat här. Så här går det ingen nöd på oss, Alla har sitt eget rum, med badrum. Vi som går på L-blocket, Steget och Musiklivet fikar med sitt boende, på kvällsfika. Men tisdagar är det i matsalen.

Idag hade vi information i vår klass, kl 9 började vi idag
fika kl 10
Sjövik hade möte alla tillsammans.kl 10:30
Vi i klassen gick tillbaka till vår klass. All information behöver vi inte kunna nu. lärarna kommer att påminna oss saker.
Kl 12 var det lunch.
Vi hade 1 timmes lunchrast.

2014-08-25 - 1
♥ Tecknade det här igår och håller på med de nu ♥

Kl 13:15 hemkunskap. Vi gjorde fruktsallad. Efter hemkunskapen så skulle vi ha nån mötet igen, elevhemsmöte. Jag minns knappt. Man kan inte ge för mycket information till mej. Det går inte. Man minns knappt! Lärarna kan påminna en eftersom.

Nu har man slutat för dagen, och k 17 är det middag.
Fritid till 19:30. Jag och en klasskompis, med personal ska fixa kvällsfika på boende. Imorgon ska vi ha drama, svenska, åka till Avesta. Mera minns jag inte. Ha de fint alla! 😀

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

Söta ord från dej!

