Blandat

Våra husdjur


Hejsan! Jag och min familj har olika husdjur. NU ska jag presentera dem för er.

Våra husdjur (1)

  • Först ut kommer syrrans katt Tiger. Tiger är 9 år Han är en norsk skogskatt och bondkatt. Han är en kung på vårt kvarter.
  • Nessa är en Norsk skogskatt.  Nessa är 2 år. Hon är så fluffig och gosig. Båda katterna är min syster Emmys husdjur. Katterna trivs med varandra. Som far och dotter kanske?
  • Skutte är en dvärgkanin och kanske albino? Jag minns inte riktigt. Han är 5 år gammal. Han är så sprallig och hoppig. Det är min syster Nellies kanin.
  • Joy är en dvärgkanin och barhuvad hermelin. Hon är 2 år. Joy är lite skygg av sig, men är glad. Joy är min syster Julias kanin. Skutte och Joy är bästa kompisar med varandra.

Våra husdjur (2)

  • Våra nya husdjur är 2 små hundar på 1 år och halvt år.
  • Milo har 4 olika raster. Han är en liten blandras kille, med knorr på svansen
  • Han är en liten diva. 😉
  • Ludde är mjuk och luddig. Han har också 4 olika raster
  • Han är lugn och hans bästa vän är Milo.
  • Vi köpte hundarna via blocket. För hundarna behövde en ny familj. 🙂
  • Vi testade att ha dem 1 vecka under sommaren. Det gick bra. Vi kontaktade förra familjen och hundarna fick komma hem till dem. Innan de skulle bestämma vilken familj som ska köpa vovvarna.
  • Det blev vi. För vi bor nära skogen och hundarna mådde bra hos oss. 😀

Har ni några husdjur? Ha en fin dag alla!

kram från Ellen

6 thoughts on “Våra husdjur

  1. sv: Kor är också fina 🙂

    Åh. vill med ha hund, en hund iaf. Skulle nog inte ha tid för två å andra sidan kan de ju underhålla varandra om jag inte orkar.

  2. …men alltså, kan man alltid lita på de som säljer via blocket? har tänkt på det där, att det är lättare när hundhem redan tar hand om vaccinering och sånt och säger hur det är med hundarna. Vet att vissa luras med bilar och varför skulle det inte hända samma med hundar då :/ därför har jag mest funderat på att köpa hund från hund/djurhem.

Söta ord från dej!

