Mitt arbete

Min sista dag på jobbet★


Hejsan! Hur har ni det? Jag mår bra Idag slutade jag på Solrosen Östervåla, som är en Secondhand och Café. Det känns lite underligt att sluta helt på ett arbetsplats. 😮 Jag började jobba den 18 september 2012, jag var 21 år då. Nu har man jobbat nästan 2 år. Jag är nu 23 år. Jag har lärt mej mycket och utvecklats mycket.

PhotoGrid_1405679662655Jag var rätt pirrig idag på jobbet. Idag så fixade jag ute i butiken, efter kunderna. Det känns lite konstig att man inte ska komma tillbaka och jobba, utan att komma tillbaka som kund. 🙂 Nu har man semester till den 24 augusti. Jag ser fram emot i höst!

PhotoGrid_1405679508894Kl 09.45 var det morgonmöte. Jag fick presenter av Solrosen, som tack för jag har jobbat hos dem i nästan 2 år. Jag fick: Presentkort. Blå sjal, Porslin-Muminmamma. Jag blev jätte glad över gåvorna. 😀

PhotoGrid_1405691987971Vid lunchen köpte jag fika! Fredagsmys! Jag kramade om Hejdå till mina arbetskamrater, som jag kanske inte hinner träffa. En del ska ha semester. Och en del jobbar en viss tid. Nån dag innan man börjar på Sjöviks Folkhögskola, ska jag hälsa på Solrosen. Fynda och fika, träffa vänner från jobbet. När vet jag inte! 🙂 Av presentkortet köpte jag fika och Hey Arnold på Dvd. 🙂 ★Tack vänner för allt! Ha en fin kväll alla! 

kram från Ellen

9 thoughts on “Min sista dag på jobbet★

  1. Åh har du slutat på Solrosen? Vilken fin sista dag du ser ut att ha fått. 🙂 Det blir säkert jätteroligt att börja på folkhögskolan till hösten också!

  2. Vilken fin dag! Det är alltid lite sorgligt att lämna en plats där man varit dagligen ett antal år, till exempel högstadiet och liknande 🙂

    SV; Haha nej kanske inte bygga, snarare plocka isär. Funderar på att göra halsband med ryggkotorna 😉
    Gillade låten ”Try” som du tipsade om förresten! Lyssnar iofs inte på sådan musik men den hade ett väldigt fint budskap 😀

    1. Jo.. jag vet hur det känns. När jag slutade högstadiet eller gymnasiet så blev jag oftast ledsen när man kom hem. När jag gick i högstadiet, så skulle kompisarna till mej sluta skolan och börja på gymnasiet. Då var man lite leden 🙂 När jag slutade från mitt arbetsplats grät jag inte. Kändes bara konstig och sluta. Men man ser fram emot till hösten.
      En vän till mej tipsade låten. Några dagar senare tipsade en webb-kompis om samma låt. 🙂

Söta ord från dej!

