Livet på Sjövik

♧I höst gäller det♣


Hej! 🙂 Jag fick brev från Sjöviks Folkhögskola idag om programmet L-Blocket , som jag ska gå i höst. Fick mera information och sånt.
2014-06-26 - 1Det är inte så långt kvar tills man slutar på Solrosen. Den 18/7 är det min sista dag. Där efter har man semester tills man börjar på Sjöviks folkhögskola. Utbildningen är i 2 år. ^_^

Under sommaren blir det mycket att fixa inför skolan. Jag börjar den 25/8. Men man ska göra ordning rum osv den 24/8. Det ser man fram emot. 😀 Ha en fin dag alla!
Kram från Ellen

4 thoughts on “♧I höst gäller det♣

  1. sv 1: Min mormor förstår lite svenska och säkert mer än vad hon själv tänker. Hon har bott här i Sverige några 3 år förut.
    sv 2: Tack för kommentaren om bilderna 🙂
    sv 3: Ja, det kommer lösa sig, det känner jag på mig varje gång jag börjar må dåligt igen och hamnar i en svacka.

    Skönt att du får lite ledigt innan du börjar också.

    1. Vad kul att din mormor förstår svenska! 🙂
      På vilket sätt mår du då? 😮 Kram ❤ Jag vet att det kommer och bli bra igen, du får ge lite tid. 🙂

  2. Spännande med skolan! Har förresten två frågor. 🙂
    Undrar om man måste bo på skolan eller om det är frivilligt? Det är ju en väldigt bra grej att de erbjuder boende för de som kommer från andra ställen eller som av andra orsaker vill bo där, men måste man bo där?
    Sen undrar jag vad det var som gjorde att du valde L-blocket över Steget som du var så intresserad av från början? Vad är skillnaden mellan utbildningarna och vad är det som du kommer att studera under de här två åren? 🙂

    1. Ja det kommer och bli toppen! 😀
      1. Jag kommer bo på internat, för jag vill inte pendla. Jag kommer till skolan på måndagar och kommer hem på fredagar. Ja det är frivilligt, men det är bra att man bor kvar där under veckorna. 🙂 Hoppas att du förstod min svar!

      2. När jag hade praktik på programmet Steget, så tyckte jag att de var för lätt, med vissa lektioner. Fröken från L-blocket och Steget, märkte att jag tyckte att de var för lätt. När det är för lätt, är det inge kul.:P Man vill ju lära sig saker. 🙂 Jag sa också att jag tyckte att de var för lätt.
      Hon ringde och frågade om jag ville gå på L-blocket istället. Jag kollade på sidan och programmet. Då kändes det bättre, så jag sökte dit. Var så osäker innan, en sedan föll bitarna på plats! ^^ Jag har 2 barndomskompisar som kommer gå på Steget. Så Steget och L-blocket hänger jämt ihop. Vi kommer och ses på rasterna osv. 😀

      Här är Stegets program http://www.sjovik.eu/utbildning/funktionsnedsattning/steget/
      L-blockets program http://www.sjovik.eu/utbildning/funktionsnedsattning/l-blocket/
      Båda utbildningarna är i 2 år. 😀 Hoppas att du blev nöjd med svaren!

Söta ord från dej!

