Vänskap

Utflykt till Ulvakvarn, 2014


Hej! Den 24:e maj så åkte jag till Ulvakvarn i Uppsala, tillsammans med min kontaktperson Åsa.  Vi kollade i de fina naturen, fikade och kollade bland små butiker där. Alla bilderna har jag tagit.

Utflykt till Ulvakvarn, 2014 (1)Först kollade vi vid vattenfallet. Det är så vacker natur där! 🙂 Åsa står på en stor sten.

Utflykt till Ulvakvarn, 2014 (2)Därefter kollade vi på en antik-affär. Tyvärr var det så dyrt där. Jag skulle köpa 3 Finn och Fiffi serier.  Jag tänkte köpa en annan tidning också, men den var så dyr, så jag köpte den inte. De 3 Finn och Fiffi  kostade 80 kr tillsammans. Man såg inga prismärken, men vid 2:a sidan så stod det priser. Inne i tidningen. Jag tycker att man ska sätta prismärken på framsidan, så kunderna ser.

När jag skulle betala 80 kr, så ville tanten vid kassan ha 110 istället för 80 kr. Jag tackade nej med ett bestämt ton. Åsa, min kontaktperson blev också chockad över tanten vid kassan sa. När det kostar 80 kr, så ska man betala 80 kr. Inte höge! Så fult! Hon försökte pruta! :/ 😡 .  Sedan gick vi upp till en glas-butik.  Där var det fint! 🙂

Utflykt till Ulvakvarn, 2014 (3)Vi satt ute och fikade utanför Ulvakvarn Café. I en butik så hälsade en katt på. Jag och Åsa satt ute och åt. Vi hade det trevligt tillsammans! .Den dagen var det varmt. +28.5 C grader ute. Jag har haft Åsa, min kontaktperson sen december 2009. Och vi kommer fortfarande att umgås. Vi har så trevligt ihop. 😀 Vi drack och drack mycket vatten hela tiden, när vi åkte hem. Hoppas att ni har det så fint alla!

kram från Ellen

4 thoughts on “Utflykt till Ulvakvarn, 2014

Söta ord från dej!

