Min lilla vardag

Nya glasögon


Go kväll! Idag så åkte jag till T-sjö för att hämta mina nya glasögon.  Mitt syn har ändrats lite, så jag ser inte så bra vid högra öga, men vänstra har inte ändrats. Så det var jätte skönt att se bättre med nya brillorna! 🙂 Taa daaa! Nu ser man jätte bra. Förut så såg man suddig, tex siffror och bokstäver i långhåll, så såg det ut som prickar. Nu känns det nästan som att det är 3D, som jag ser, mina nya glasögon.
2014-04-25 - 1Mina förra glasögon har jag haft januari 2011, så det var dags och byta. Jag har kvar mina gamla! 😀 Nu kommer det ta ett tag, tills jag och andra vänjer sig mina nya glasögon. Jag minns att det var ovant, när jag skaffade mej mina första glasögon.

Deras kommentar var – Du ser mogen ut. Jag – Var jag inte det innan då? 😉 Hehe! Visste ni att det är ärligt att vara närsynt? ( Närsynt har man svårt och se i långt håll. Långsynt har man svårt och se i nära håll) Båda mina föräldrar är närsynta, och deras föräldrar med. 😛 Så det är nästan alla i min släkt som har glasögon. 😮 Men men.. 🙂 Ha en fin kväll alla!

kram från Ellen

7 thoughts on “Nya glasögon

  1. sv: Din kompis blogg är söt 🙂
    Jag vill gärna besöka Hillsong church, Bönens hus och Södermalmskyrkan. Vilka kyrkor har inte du besökt än som du vill besöka?

    1. Hillsong från Stockholm, eller Filadelfiakyrkan i Stockholm, Centrumkyrkan i Västerås. Men mest har jag besökt kyrkor inom Heby Kommun, där jag bor, Några i Uppsala, tex Livets ord, Betel i Uppsala ( tror jag) och korskyrkan i Uppsala. 😀 Mera kommer jag inte ihåg!

  2. Skönt att du ser bättre nu med dem här glasögonen 🙂 När jag bytte glasögon såg jag också plötsligt så mycket bättre. Bara tråkigt att mitt egna syn har försämrats :/

  3. sv: Okej, najs 🙂 Betel kyrka verkar bra, fast egentligen bror ju de mesta på pastoren. Har kyrkan en bra pastor, är även församlingen och gudstjänsterna bra.

Söta ord från dej!

