Estetiskt

Tecknar-tips


Hej! Igår så invigde jag mina nya färgpennor, som jag har fått i julklapp. Färgpennorna som jag fick finns i clas olsson. Märket heter Sense färgpennor, med trä. Gillar dem. Är så nöjd. 🙂 De andra färgpennor som jag fick av min vän Elin, har jag gjort slut på blå, grön och gul. De pennorna finns inte mycket kvar. 😛 😀

Visste ni att, om man tappar sina blyertspennor eller färgpennor av trä, så går själva udden sönder, i inuti i pennan? Så var rädd om pennorna. Tyvärr så har jag tappat mycket mina gamla färgpennor.

Ett tips till dej, som vill teckna. När du ska skissa dina figurer, så tryck inte hårt med blyertspennan. Om du ångrar dej, så blir det svårare och sudda ut. Skissa lätt med pennan, så blir det lättare och sudda ut sen, när du ångrar dej.

Nu tecknar jag en liten by, där mina seriefigurer bor. Är nästan klar. Ha de fint!

kram från Ellen

4 thoughts on “Tecknar-tips

  1. Sv: Jag håller på med både stargate atlantis & stargate galaxy, sen så ska darksiders(spelen darksiders 1 & 2 som jag ska göra till en anime) komma. Så det är mer än 30 karaktärer. Men mina egna som jag har hittat på själv så är det bara 3. 🙂

    Men jag bestämde att göra en egen anime som skulle heta crazy animals, men då ville jag inte göra den….men nu vill jag så det kommer komma fler karaktärer som är påhittade utav mig.

    http://xcyberalienx.blogg.se

  2. sv: Ja, precis.

    Så fin din nya design är. Kul med lite nytt tycker jag.
    Ja, jag fick lära mig av min mormor att pennans udd går sönder inuti om man tappar den.
    Bra inlägg.

Söta ord från dej!

