Julmarknaden 2013 del 3


Hejsan! Sista dagen på julmarknaden så var det mycket kunder på Solrosen. Kl halv 11 så hade vi en kort möte. Kaffe och en liten kaka fick vi. De var mysigt och jobba på en lördag. 🙂

PhotoGrid_1385214361826Kl 11 så kom kunderna. 🙂 Det var jätte kul, men lite rörigt. Det var tur att jag inte var mkt ute i butiken. Mina uppgifter var att piffa i butiken, hämta galjar vid kassan. 🙂  Jag träffade på familjen Joelsson på Solrosen. Dom var glada att jag bjöd in dom via sms, och jag träffade på andra personer som jag kände.

När jag skulle betala så undersökte en farbror min julmust.. Farbrorn : Det är inte apotekarnes julmust.  Jag : Ja vet.. Men det få duga.  Jag köpte också pepparkaka och lussebulle, som lördagsmys. kl 12 va det lunch. Efter lunchen så tog jag rätt efter kunderna igen.

Vid 14 skulle vi stänga.. men kunderna ville vara kvar,, vi släckte ner några lampor så dom förstod att vi skulle stänga. Jag sa till en kvinna att vi skulle stänga.. Hon ville kolla på kläder, så släckte jag.. Kassan i butiken hade vi stängt, så man inte kunde köpa. En farbror fastnade bland tallrikarna,, kl var vid 14.25, när jag sa till honom att vi skulle stänga. När alla kunderna hade gått så slutade jag för dagen. 🙂  Tack alla som var med och hjälpte till med julmarknaden. Imorgon är vi lediga! Skönt! Ha en toppen dag alla!

kram från Ellen

2 thoughts on “Julmarknaden 2013 del 3

  1. Låter som en toppen julmarknad,
    även om du kände lite orolig över dina arbetsuppgifter,
    känner också så när jag får lite för mycket göra lätt glömma det viktigaste.
    Roligt Sandra kom till Solrosen 🙂 och andra du kände.
    kram!

Söta ord från dej!

