Om Jesus


Hej! Här är lite saker som ni inte kanske visste om Jesus. 🙂

OXYGEN VOLUME 13

1. Visste du att Jesus var en jude? Han kallas för judarnas konung. Han kommer från judas stam, född i David stad!
2. Jesus talade hebreiska och arameiska
3. Jesus hade systrar och bröder. 🙂
4. Jesus är utbildad till snickare
5. Han var 30 år när han gick ut till människorna och predikade
6. Han var 33 år när han dog. Men uppstod igen efter 3 dagar
7. Jesus styvfar heter Josef och hans mor heter Maria, jungfru Maria

jerusalemvy

8. Jesus är släkt med Johannes döparen, eftersom Maria var kusin med Johannes döparens mamma Elisabeth.
9. Han var älskad av människorna men vad hatade av översteprästerna.
10. Jesus gick ut i nästan hela Israel och predikade om Gud. Flera människor följde med honom
11. Jesus var barnens vän.
12. Han helade de sjuka. Det gör han nu också.
13. Jesus var född i Betlehem i Israel och är uppvuxen i Nasaret.
14. Jesus har fortfarande hål på sina händer och fötter, efter korsfästelsen. 🙂

jesus_hands

Jag tycker så mycket om Jesus. Han är nummer ett i mitt liv.  Han är det bästa som har hänt mej. Jag minns inte när jag tog emot honom, men jag var bara ett barn då. Men jag döpte mej juni 2002, då var jag 11 år.  Går i kyrkan, läser i bibeln, sjunger lovsång, umgås med troende vänner och ber. Jag vet att Herren hör mina böner ❤ ha en underbar helg alla!

kram från Ellen

 

4 thoughts on “Om Jesus

  1. Fint inlägg 🙂
    att han är en Jude är sådant man lätt inte tänker på, men han är det. Visste du att han hade blå ögon? fast vissa ser att han har bruna ögon i drömmar och visioner… tycker det är lite märkligt.

    Hmm, han hade väl inga biologiska bröder och systrar. Bröder och systrar kunde man väl säga även om kusiner?

    Svar på din fråga. Den judiska ljusstaken heter Minorah eller Minora. Förut tyckte jag inte så mycket om den, men nu tycker jag den är jättefin ljusstake ju 🙂

Söta ord från dej!

