1 år sen jag fick jobb, på Solrosen!


Hejsan! Hoppas att ni har det fint. Jag mår bara bra! 🙂 Idag är det prick ett år sen jag fick jobb på Solrosen . Jag minns att mamma sa att jag fick jobb där. Mamma : Ellen! Du har fått jobb..Jag : Va?

Mamma : Dem ringde nyss att du har fått jobb på Solrosen.  Jag : Va? Skojar du? 😀 😮 Wiiii. Det var så jag fick veta att jag fick jobb på Solrosen, förra året.

16 aug 2013! (1)

När jag kom till jobbet så checkade jag av i barnavdelningen tillsammans med min handledare. 🙂 Hade tagit ut leksaker igår, min handledare kollade om det var rätt pris. Ibland är det svårt och veta hur leksakerna är.  Kl 09.45 så var det morgonmöte. Efter mötet så piffade jag i barnavdelningen och i sporthörnan. 🙂 Jag tog ut nya böcker till avdelningen. Borstade gosedjur. Kl 12 så var det lunch. Fick gratis fika.. en arbetskamrat bjöd oss det

16 aug 2013! (2)Efter lunchen så hjälpte jag min handledare med några kläd-kartonger.. Kollade om det såg snyggt ut. Fixade ännu mera leksaker.. Men jag tog inte ut nya leksaker. Jo just jaa!  I måndags så köpte jag 3 cd skivor.  Idag köpte jag 3 data spel för 20 kr, film för 20 kr, finska boken för 5 kr och den andra boken för 10 kr. Jag hade en flummig.. Bus-fredag! Haha!  Hoppas att ni får en fin kväll alla!

kram från Ellen

2 thoughts on “1 år sen jag fick jobb, på Solrosen!

  1. Jag har idag kollat på bloggarna som finns på kristna bloggare och den här är jag osäker på om den ska ligga kvar för att jag vill att man tydligt ska se att det kristna bloggar. Många andra bloggar är enbart med kristet budskap. Kanske kan du skapa en ny blogg med kristet budskap.

    Ett tips är även att du inte har så många inlägg på startsidan för det tar lång tid att komma in på den.

    Hoppas att du har förståelse för att jag ev plockar bort den här bloggen från kristna bloggare.

    • På min blogg så skriver jag om : min vardag, min kristna tro på Jesus, kompisar, jobbet, Finland, Mumintrollet och mycket mera. 🙂 Jag förstår hur du menar.. Men är jag kommer på något om min tro så skriver jag på min blogg. Jag tycker att det räcker med den här bloggen och Cirkusgängets blogg, som jag har. ^^ Det där förstod jag inte 😛 Vad syns att du inte ville ha min blogg kvar på min sida eller min andra blogg.. 😦

Söta ord från dej!

