Cafékväll i Älvåsa!


Hejsan alla fina! Igår kväll åkte jag till Älvåsa tillsammans med min kontaktperson Åsa och hennes man Stefan. Vi var på ett cafékväll

Cafékväll Älvåsa! (1)Här var jag redo inför kvällen. 🙂

Cafékväll Älvåsa! (2)Varje onsdag är det cafékväll och så är de alltid någon talare som intervjuar någon. Den här gången så fick vi besök av en kvinna som håller på med hästar ute i Ingbo hästgård. Jag är inte dugg intresserad av hästar, men det är trevligt att vara på Älvåsa. 🙂

Cafékväll Älvåsa! (3)Här är cafeterian. Jag har sommarjobbat här i 2 somrar. Sommaren 2010 och sommaren 2011. Det var roligt, minns jag. Men första året var bäst. 🙂  Har fått mycket fina vänner från församlingarna i Heby Kommun tack vare Älvåsa.

Cafékväll Älvåsa! (4)Så började cafékvällen. Man sitter ute och lyssnar när folk pratar, de blir lovsång och fika. 🙂 Mys.

Cafékväll Älvåsa! (5)Min fina kontaktperson Åsa. 🙂 Jag har haft henne vårterminen 2010. Vi har jämt roligt tillsammans! 😀

Cafékväll Älvåsa! (6)Det var mest äldre som kom. Dem yngsta som var där, var det nog dem som jobbade ute i Älvåsa, jag, Åsa och Stefan

Cafékväll Älvåsa! (7)Vi sjöng lovsång. Men jag kan bara den här låten på refrängen. 🙂 Hihi! Cafékväll Älvåsa! (8)Så kommer personalen med fikat. Yey! 😀 Man betalar när man har fikat klart. Dem kommer ut så man kan betala via kort eller kontakt. 🙂  här är Älvåsas hemsida : http://www.alvasa.se/wordpress/ 🙂

Cafékväll Älvåsa! (9)Stefan och Åsa. 🙂 Vi satt nära scenen. 🙂 

Cafékväll Älvåsa! (10)Publiken! 🙂

Cafékväll Älvåsa! (12)Han som interljuvade heter Göran Hillbom. Man fick ställa frågor till kvinnan där. Jag ställde en fråga, om hästar har tummar. För jag har hört att dem har det. 🙂 Det hade de,.

Cafékväll Älvåsa! (13)

När Cafékvällen var slut så köpte jag en lakrits puck. Jag tycker att sommaren i Älvåsa är bra härlig. 🙂 Ingen sommar Älvåsa.  Älvåsa är ett kristet sommargård. Det finns mycket och göra där. Ha en toppen dag alla!

kram Ellen

2 thoughts on “Cafékväll i Älvåsa!

Söta ord från dej!

