Min lilla vardag

En trevlig dag i Uppsala


Hej hej! Hoppas att ni mår fint! Jag mår bra, men är jätte trött efter resa. Idag så var jag  till tandläkaren med mamma och pappa. Där efter åt vi glass och kaffe på Sibylla! 🙂 Känner mej stolt att åka till stan igen, det var länge sen jag var dit. Om ni undrar varför så klicka på kategorien jobbiga saker, och skrolla där. Mådde inge bra i sommar. Men de är mycket bättre nu! 😉

in the car
I gröna faran! Våran gröna folkvagn med 9 plaster kallas för gröna faran. Det är bara vi som har den bussen i hela Heby kommun! 😉

Vi åkte i god tid mot Uppsala. Stan för mej är Uppsala, eftersom man bor 4 mil från stan. Jag har fixat bilderna på http://pixlr.com/o-matic/. 🙂

sun
sun

Det var så fint väder ute idag! Härligt! Det är vår-vinter säger pappa. Men för mej så kallar jag en sen vår!

pappa o ipaden
pappa o ipaden! Vi har köpt syrrans ipaden! 🙂

Så var vi till tandläkaren  Vi har köpt syrrans ipad! Alla gillar och leka med den! Även mamma och pappa! Det gick bra hos tandläkaren. Jag ska hämta ut en special tandkräm för min onda visdomstand, för ta bort all bakterie på den. Så jag inte får någon virus på tanden, eller vad det kallas! Blev jätte trött efter det! :p Jag har inte var hos tandläkaren sen i oktober! .:o

kaffe och glass på  sibylla
kaffe och glass på sibylla

Vi åkte till sibylla för jag ville att vi skulle vara där! 🙂 Kaffe och glass! Mums! Fast kaffet var inge god 😦 Jag gillar att ha mjölk o socker i kaffet. Min favorit kaffe är cappuccino! 😉 Vilket är din favorit? Gillar du kaffe? Jag dricker ibland. Helst dricker jag oboy och te!

mamma o pappa på sibylla
mamma o pappa på sibylla

Mina fina föräldrar! 🙂 ♥♥♥ Älskar er! ♥♥♥

Jag på sibyllan! ♥
Jag på sibyllan! ♥

Efter fikat så åkte vi hem igen! Det var en trevlig tur i Uppsala! Hoppas att ni får en toppen dag! 🙂 ♥

kram från Ellen

10 thoughts on “En trevlig dag i Uppsala

  1. så skönt att du mår bättre nu! ❤
    sv: tack, det är min kompis jack på bilden 🙂 jag blev lurad 1 aprill. henko sa att han skulle jobba hela sommaren och inte träffa mig! Tur att det bara var ett aprillskämt haha, blev du lurad då? 🙂

    1. Ja de är de. Men det är en bit kvar. 🙂 Jaha! Nej, det blev jag inte. Jag och mina systrar börjar fundera på sandis aprilskämt. Om han har en tjej eller inte. 😮 :p 🙂

  2. Jag gillar kaffe, men då ska det vara mer som kaffe latte. Kaffe latte är lite för svagt för mig. Kanske beror också på vilket ställe dom serverar det på. Sen så älskar jag det just med glass 😀 ❤
    Fina bilder 🙂

  3. sv: ja, de tio budorden finns där i och nådestolen, det är närmligen olika saker, hmm. Jesus blod hade runnit ner på nådestolen.
    Ron fck inte ut arken. Den kommer visas officiellt bara efter odjurets märke passerat eller är igång. Just nu verkar som att ingen kan se det och närma sig det, förutom Ron då som fick den uppgiften av Gud. Jag tror verkligen på det. I GT står det ju att de som inte var värdiga kunde dö om de kom nära.

Söta ord från dej!

