Sparad i Min lilla vardag

Skärtorsdagen 2013


Hej hej! Hur mår ni? Jag mår fint. 🙂 Igår var det skärtorsdag. Det var en lugn dag hemma hos mej! Här kommer bilderna! 🙂

Mamma o pappas present!
Mamma o pappas present!

Igår så köpte pappa en blomma till mamma. Idag så är det deras 16 års bröllopsdag! 🙂 Jag hade köpt godis och la i ett påskägg. Skrev ett vackert kort till dem. Mamma o pappa fick leta efter den. 🙂 Dem blev glada över påskäggen!

Vacker väder ute
Vacker väder ute

Det var fint väder ute. Tråkigt att snön tar så långt tid att gå bort 😛

Tiger busar ;)
Tiger busar 😉

Katterna gillar att vara uppe på taket. Tiger burkar gå ut från balkongen…

Jaha... Tiger gillar att vara på taket :P
Jaha… Tiger gillar att vara på taket 😛

Hoppa ner på altan-taket och hoppa upp på taket. 😉

Kollade på Jesus-filmen en liten stund :)
Kollade på Jesus-filmen en liten stund 🙂

Jag kollade på en Jesus film, ska fortsätta det sen.

På garage taket
På garage taket

Mot garage taket och solade sig ^^ Han är bra tokig han. Nessa brukar gå upp på kaninhuset och sedan på garage taket

" Jag vill in..."
” Jag vill in…”

Så brukar dem skrika att dem vill ner eller in 😛 Haha! Då får dem gå runt, samma väg som dem kom,,,

Julis fotade Tigge
Julis fotade Tigge

Julia fotoade Tiger. Han kom in samma väg som han gick ut! På kvällen så åkte mamma, jag, mormor, morfar och morbror Simon till kyrkan

Korskyrkan Östervåla
Korskyrkan Östervåla

Vi var på Getsemane-gudstjänst! 🙂 Det var mysigt. De var inte så mycket folk igår kväll. Men det gjorde inget!

Nattvard!
Nattvard!

Inför nattvarden!

Kyrkan! :)
Kyrkan! 🙂

Jag var till kyrkan sist i oktober eller i november,, Brukar vara så trött på helgerna, men nu i vår ska jag vara till kyrkan så ofta jag kan 🙂

Mamma ledde lovsången!
Mamma ledde lovsången!

Min mamma hade hand om lovsången. Mamma är duktig o spela och sjunga 🙂

Lovsång!
Lovsång!

Vi sjöng olika lovsång, lyssnade när någon läste ur bibeln för oss.

Min bibel!
Min bibel!

Här är min bibel!

nattvarden!
nattvarden!

Så hade vi nattvard. Efter mötet så träffade jag på folk som man kände. 🙂 Vi åkte hem sen och fikade. Jag och min familj kollade på The Bibel på tv till den 1/4 på SvT 1 kl 22.00-23.30. Från gamla testamentet till nya testamentet! 🙂 Den var rätt spännande… men lite otäckt för barn. Hoppas att ni får en fin dag alla!

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

Söta ord från dej!

