Sparad i Mitt arbete

Påsk-lunchen 2013


Hej hej! 🙂 Hoppas att ni har de toppen! Jag mår toppen! Idag så hade vi påsk lunch på jobbet! Det var mysigt! Idag var det min första påsk-lunch!

Innan jag skulle till bussen!
Innan jag skulle till bussen!

Dagen började inte så bra. På väg mot bussen, utanför huset så halkade jag och tog emot min vänstra hand. Jag blev ledsen och visade för mamma, som tur var, så va de inte brutet. Har haft ont i hela dagen, tyvärr. 😦 Fick ta lugnt med vänstra handen. Jag är högerhänt men jag använder med vänstra också, som att äta tar jag med vänster hand! Osv! Jag virkade nog handen.

IMG_4378

Vi hade morgonmötet i personalrummet först. Efter mötet så gjorde vi ordning inför påsk-lunchen. Jag skrev lappar som stod Herr blandat i banankartornger och dam blandat i banankartonger 🙂

IMG_4379
🙂

Jag kammade godedjur, tvättade leksaker  och lagade en kudde. 🙂 Se va fint det är på Solrosen!  Halv ett så var det dags att komma till caféterian. Alla volontärer och anställda var inbjudna, så hela caféterian var full. De var kul att många som kom

IMG_4380

Visst är det fint inne i caféterian!

Ta daaa! ;)
Ta daaa! 😉

Jag och alla som kom fick det här. Köpte en present till mamma o pappa och en film som heter Babe- den modiga lilla grisen på vhs! 🙂

Jag tecknade kycklingar som mina arbetskamrater, eftersom att man inte få lägga upp bilder på dem, så blir det så här istället! Smart va? :)
Jag tecknade kycklingar som mina arbetskamrater, eftersom att man inte få lägga upp bilder på dem, så blir det så här istället! Smart va? 🙂

Eftersom man inte får lägga upp bilder på sina arbetskamater så gjorde jag om bilden. Dem blev söta kycklingar istället! Det fick jag av min chef! 🙂 Smart va?

IMG_4384

IMG_4385

IMG_4386

Me, minä, jag
Me, minä, jag
Efterätt! ;)
Efterätt! 😉

Som efterrätt så åt vi det här, vi hade det trevligt idag! 😉 Godis fick man ta också! Efter all det goda så hjälpte alla till att städa undan. Jag kunde hjälpta till lite grann, på grund av skadan. Tog undan stearinljus, och tog fram nya.

Klädavdelingen
Klädavdelingen
:) Inne på jobbet
🙂 Inne på jobbet

Nu har man påsk-ledighet från den 27/3-13 till 4/4-13. Solrosen har stängt 28/3-13 till 2/4-13. Välkommen till den 3 april! 🙂 Ha en toppen dag alla!

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

3 reaktioner till “Påsk-lunchen 2013

Söta ord från dej!

